maandag 28 januari 2013

Aanmelden en Aftreden

Een bijzondere dag vandaag. Ten eerste kwam vandaag de juffrouw van de peuterspeelzaal naar me toe om enthousiast te vertellen dat onze kleine man daar naar de wc was geweest en dat ze erg trots op hem was. Typisch ons manneke, thuis ook al goed zindelijk maar gewoon weigeren om op de wc of de pot zijn 'bah' te doen, zoals hij het zelf zo mooi noemt en het dan op een ander wel doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is! Al ben ik toch wel een beetje trots op hem, hij wordt al zo groot.
Zo groot zelfs dat we hem vandaag alweer op mochten geven voor de basisschool.
De directrice maakte meteen kennis met mij en Tom, en wees naar Dirks foto op zijn paspoortkopie. 'Ah die ken ik nog wel, Dirk.' Tja het is nog maar afwachten of ons manneke net zoveel op zijn vader gaat lijken, want dan zullen we het nog wel te horen krijgen ben ik bang.
Sprak ook nog een moeder toen we weer terug liepen, die ook al vond dat het allemaal zo snel gaat. Grappig dat het meisje ons manneke meteen bij naam kon noemen en het hem niet echt leek te interesseren. Nee hij was meer onder de indruk van een zekere Meike. Ojee begint dat nu al! Help hij is nog maar 2,5!
Ik kan me de verhalen van ons mam nog herinneren toen ze vertelde dat mijn broer op de creche zat en verlepte bloemetjes had meegenomen voor een meisje dat hem niet zag staan. Arme jongen.
We zullen het met ons manneke nog wel eens zien allemaal.
Het gaat allemaal ook erg snel, over anderhalf jaar alweer naar de basisschool. Ja moeders dat wordt loslaten.
Over loslaten gesproken. Ook onze koningin heeft vandaag afscheid genomen van haar functie als vorstin. Ik heb zowaar een traantje weg gepinkt. Het is toch een periode van 33 jaar die afgesloten wordt en in mijn beleving is er nooit geen ander geweest. Ben heel benieuwd wat Koning Willem Alexander er van gaat maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews