maandag 7 januari 2013

Eerste keer peuterspeelzaal

Tom is 2,5 jaar en dus mocht hij vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Of het voor hem nu net zo spannend was als voor mama's ik heb geen idee. Maar zelf zat ik er behoorlijk voor in de zenuwen. Hoe zou hij het doen, komt hij huilend achter me aan als ik ga, krijgt hij een beetje aansluiting bij de andere kindjes en vooral wat ga ik thuis doen in de tijd die hij weg is.
Nou op dat laatste had ik al vrij snel een antwoord. Niet veel. Nadat we eerst nog naar de winkel waren geweest om koemelkvrije koekjes te halen die we bij de peuterspeelzaal af gegeven hadden, gingen we naar huis. Daar heeft Nicky nog wat gespeeld, gezellig samen fruit gegeten en wat gedronken, Nicky even naar bed, Tom's kamertje schoon gemaakt en ook onze slaapkamer, gestofzuigd beneden nog even snel wat koffie gedronken, Nicky weer uit bed gehaald en op naar de speelzaal.
Tom had het nog veel te druk om weer met mama mee te gaan, hij was de enige die zijn jas nog niet aan had, en terwijl de rest mooi op mama stond te wachten had meneer geen tijd.
Volgens de juffrouw had hij mooi gespeeld, goed zijn fruit gegeten, een koekje gepakt terwijl dat niet mocht, maar was hij te druk om in de kring te gaan zitten. Daar was hij nog wat te speels voor. Tja, dat moet hij nog leren. Thuis hoeft hij tenslotte ook nooit in een kring te zitten.
Maar verder had hij het goed gedaan en was het eerder een drama om hem weer mee naar huis te nemen, dikke tranen met tuiten!
Eenmaal thuis viel hij uitgehongerd aan op zijn brood en was hij nog zo uitgelaten, dat toen ik hem naar bed legde hij nog als een gek door zijn kamer aan het racen was.
Nu is het stil, straks nog even kijken, maar al die nieuwe ervaringen zullen hem ongetwijfeld vermoeid hebben. Over een week mag hij weer...

1 opmerking:

  1. is die kleine tom al 2,5j???

    dat betekent ook dat het al ongeveer zolang geleden is dat ik je kwijtgespeeld ben? :-((

    blij je weer te zien, mickey! :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews