dinsdag 12 februari 2013

Toefjes

Ons mam had nog een pak cupcakemix in de kast staan, een overblijfsel van eens kerstpakket waar ze niets mee deed. Of ik er iets mee kon. En ach het leek me wel een keer handig om die uit te proberen, dus ben ik vanmiddag aan de slag gegaan. Terwijl onze kleine meid druk aan het spelen was, mixte ik de ingredienten door elkaar en binnen een klein kwartiertje had ik de cakejes al in de oven staan. Natuurlijk weer langer dan op de verpakking stond, maar deze keer lukte het gelukkig wel. Ik zat er ook voordurend bij om te controleren of ze al gaar waren en de juiste kleur hadden gekregen.

 
Bij de cupcakemix zat ook een mix voor aarbeientopping. Die ook maar meteen gemaakt, niet met roomboter, maar ik had geen andere boter in huis, en dat was aan de smaak wel iets te merken, jammergenoeg. Toch was het een mooie gelegenheid om te oefenen met toefjes maken.

 photo _MG_7506a.jpg
 photo _MG_7511a.jpg
10 jaar geleden heb ik het geleerd op de bakkersafdeling van de Konmar. Dagelijks mocht ik daar verschillende soorten vlaaien, slagroomtaarten en schnitten opspuiten en decoreren met fruit en chocolaatjes. Erg leuk om te doen. Het was elke keer weer een plezier om te zien hoe blij de klanten waren die het gebak op kwamen halen!

 photo _MG_7503a.jpg photo _MG_7514a.jpg
 photo _MG_7497a.jpg
Ik heb toen zelf kindertaarten versierd. Kon me daar werkelijk helemaal op uitleven. Helaas bleek na 2 jaar Konmar dat de formule geen succes was en gingen de eerste mensen eruit. En aangezien ik er het laatste bij was gekomen. Erg jammer, maar nu kan ik die ervaring mooi weer gebruiken, al moet ik nog wel oefenen om het weer een beetje onder de knie te krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews