zondag 14 april 2013

Afscheid van het verleden

De omgekeerde tijd

Soms reis ik in een droom
Door een omgekeerde tijd
Langs een omgekeerde weg
Die van nu naar vroeger leidt
 

Het verleden heeft de toekomst
want de toekomst is geweest
in een omgekeerde wereld
waar de klok naar links beweegt.

En de liefde die voorbij is
vindt de weg terug naar de bron
om in schoonheid te verdwijnen
op de dag dat het begon.

En de lente wordt weer winter
De elke oorlog die verdwijnt
En de stukgeschoten steden
Staan opeens weer overeind
  

Wat vergaan was en verloren,
wordt geboren uit het graf.
Ik leer het evenwicht verliezen
en ik leer het lopen af.

En ik leer om los te laten
want je neemt steeds minder mee
in een omgekeerde wereld
waar de klok naar links beweegt.

Zo komt alles bij de oorsprong
in een punt weer bij elkaar.
Alle voor- en tegenstanders,
alle liefde, alle haat

Alle wegen komen ergens
bij een tweesprong weer bijeen.
Wat vervreemd was,
komt weer samen.
Daarna staan we weer alleen.

En de verte wordt steeds verder
en de leugen wordt weer waar.
Zo komt alles bij de oorsprong
in een punt weer bij elkaar.

Bron: Stef Bos - Omgekeerde tijd


Een reis in de tijd gemaakt. Het was een van de laatste dagen dat mijn oude basisschool nog overeind zou staan. Komende week nemen de kinderen afscheid van hun school, afgelopen weekend konden oud leraren en leerlingen voor het laatst de school bezoeken. Zelf hoorde ik het helaas te laat, maar vandaag ben ik alsnog een kijkje wezen nemen op het terrein. Het hek stond open, bood toegang tot de voortuin van de laagbouw. Herinneringen kwamen naar boven, de watergevechten die ik daar gehouden heb met heet weer, klaar over zijn in groep 7 en 8, schipper mag ik over spelen, kaatsen ballen en handje klap op het schoolplein. Mooie jaren, liggen al ver achter me, en nu is het tijd om afscheid te nemen. Vaarwel oude school!

3 opmerkingen:

  1. ach ja mickey, het kan snel gaan.

    even afscheid nemen en er iets anders voor in de palats zetten,
    sommige herinneringen zijn niet
    zó geweldig hé:-)
    en missen... wat is missen...

    een mooi liedje van stef...
    alles wordt weer nieuw: -)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn maar stenen die tegen de vlakte gaan, mickey!

    jouw herinneringen neemt niemand van jou af! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn oude school staat er nog steeds, kort bij waar mijn ma woont, en als ik er langs kom kijk ik nog steeds ernaar

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews