woensdag 7 mei 2014

Wandeling (2)

 
 
We pakken de wandeling naar de Kienhoef weer op. Het was een mooie dag en er waren mooie dingen te zien. Opvallend weinig dieren en vogels. Terwijl het anders altijd vol zit met ganzen, zelfs een keer een witte reiger, een buizerd en volop eenden. Nu was het stil, het weiland verlaten, de beek enkel rimpelend door de wind.
 
 
 
 
Wat overbleef was de omgeving die steeds groener begon te worden. Binnen een mum van tijd waren de kale takken voorzien van fris groen. De bermen bezaait met geel, wit en paars van de bloemen.
In de tuinen van de aangrenzende boerderijen stonden prachtige lantaarntjes.
 
 
 
 
Uitbundig bloeiende rododendrons en een vroeg bloeiende hortensia.
 
 
 
 
Een bloesem boom getooid in prachtig roze pracht.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een konijn liet zich nog even vangen, als stond ik te ver weg voor een duidelijker plaatje.
 
 
 
 
Ik naderde inmiddels weer een woonwijk. De wandeltocht was over de helft. Ik begon het toch wel wat te voelen in mijn benen, loop ook niet meer elke dag even 5 km. Maar na wat stops voor een paar mooie foto's was ik ook daar alweer overheen en liep ik het laatste stukje zonder greintje pijn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een was een prachtig tochtje. Zo mogen de kinderen wel eens vaker samen met papa mee naar de speeltuin, mama komt wel te voet tegemoet gelopen!
 
 

3 opmerkingen:

  1. heerlijke wandeling Mickey,
    neem je de hond dan ook mee op stap:-)
    ace liep vandaag mee langs de fiets, toppie, even zwemmen en hopla daar gingen we weer,
    geweldig,
    hoop dat jullieook nog steeds van j e hond genieten,
    je foto's zijn weer plaatjes:-)

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooie omgeving en wat staan er prachtige huizen...
    Je foto's kunnen zo in de Landleven!
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bloesems en dat lantaarntje vind ik echt heel erg mooi Mickey, maar ook
    de deur van die boerderij. Heel leuk en subtiel gedecoreerd. De strakke raampjes ernaast geeft ook een heel mooi beeld. En in je laatste foto zie ik zowaar een boomkruiper!
    Heerlijk hé zo'n wandeling :-)))))

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews