maandag 17 november 2014

Maiscross




Zondagmiddag togen we met zijn vieren richting Boekel waar de maiscross werd gehouden. Vele enthousiaste motorcrossers namen het tegen elkaar op in verschillende klassen. En er was duidelijk verschil in behendigheid en snelheid tussen de profs en de amateurs, waar sommige zelfs de race op hun gemakkie uit leken te rijden.





Er waren veel ouders met kinderen aanwezig. Merendeel vaders met hun zonen, die er samen op uit gingen. Wat is er nou stoerder dan samen met je vader motorcross te gaan kijken!
Ook die van ons gingen liever naar de maiscross dan naar de speeltuin. Tom maakte zelfs nog een ronde dansje! 'Ja we gaan naar de motors kijken! Ja!'
En terwijl de kinderen aan de dranghekken hingen, een beetje speelde met de andere kinderen die vooraan stonden, keken wij naar de voorbij razende motoren.
Bij de B klasse, was er eentje die al bij de eerste ronde zover achteraan kwam te liggen, dat hij meerdere rondes werd gedubbeld door de andere motoren. Toen wat later het echte werk te zien was, volgens Dirk, was het ook echt te merken dat het tempo flink omhoog was gegaan!
Een mooie race, die ook voor de kinderen leuk was om naar te kijken!




















Meer foto's van de maiscross in Boekel zijn terug te vinden op Evenementenfotografie Brabant.

6 opmerkingen:

  1. ..... mooie sport maar ik begrijp eerlijk gezegd NIET hóe mensen het in hun hoofd halen dieren en kleien kinderen mee naar zoveel stank en herrie te nemen....
    sorry, ik begrijp het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik kan het dan weer wel begrijpen, gelukkig viel het er met de stank wel mee eigenlijk, en een festival vindt ik persoonlijk meer 'herrie' geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook echt een mannensport hihi.... en wat Dien zegt
    is ook weer waar. Herrie en stank maar ja, dat weet je van te voren.
    Volgens ij komt er bij jullie ook nog wel eens zo'n crossmotor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ♪ღ♪*•.¸¸¸.•*¨¨*•.¸¸¸.•*•De Kerstman, noch ik weten of je stout of braaf bent geweest,
    maar ik wens je toch een vrolijk Kerstfeest!
    ✡ ✪ ✯ ✰ ✱ ✲ ✴ ✵ ✶ Ho Ho Ho ...I wish you A Merry : Christmas, X-Mas, kiss-mas

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews