maandag 9 februari 2015

Laarbeeks Liedjesfestival



Zondag 8 februari werd in het dorpshuis in Mariahout het elfde Laarbeekse liedjesfestival gehouden. Eerdere jaren was ik meerdere keren als fotograaf aanwezig om het evenement vast te leggen, heb zelfs een keer op het podium mee staan zingen, maar dit jaar stonden we enkel als publiek langs het podium te kijken.



Er deden 16 deelnemers mee, die er allemaal een vrolijk bedoening van maakte, met hun prachtige kostuums en lekker in het gehoor liggende carnavalsliedjes. De een lag wat beter bij het publiek dan het andere, wat mede kwam door het aantal fans wat de groep mee had gebracht. 


De sfeer zat er al vrij snel in bij het publiek en al bij de eerste act werd de polonaise gelopen. Ik liep zo nu en dan wat door de zaal, waar ik verschillende bekenden gezichten tegen het lijf liep, eentje vroeg zelfs nog even waar ik mijn camera had gelaten. Berend nog even gesproken over al de ontwikkelingen binnen de radio wereld, en zelfs een oud prins van Ganzendonck kwam nog even voorbij.
De acts volgde elkaar vlot op en klonken de eerste ronde hier en daar nog wat voorzichtig, bij de tweede ronde werd werkelijk alles uit de kast gehaald om het publiek te vermaken. De prinsen werden op het podium uitgenodigd voor de nodige rondes polonaise, en de zaal deed enthousiast mee. 



De kwaliteit van de liedjes was erg hoog dit jaar, lekker klinkende melodieën, goede teksten en een hoog meezinggehalte zorgde voor een geslaagde middag.
De grote winnaar van deze middag was de groep Wanaw, zij wonnen de originaliteits-prijs, hadden het meest carnavaleske nummer en wonnen ook nog eens de publieksprijs. Wanne Kwats ging er vandoor met de prijs voor de beste zang en Di is it had het liedje met de beste tekst.
Foto's zijn niet van de kwaliteit die je normaal gewend bent van mij, maar had ze maar snel even tussendoor genomen met mijn mobieltje.

2 opmerkingen:

  1. Dan zijn jouw foto's die met je mobieltje genomen hebt, beter dan mijn foto's met een camera ;-) Uiteindelijk gaat het om het plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is daar vast een uitbundig en plezant feest geworden, mickey! :-))

    dankjewel voor je lieve wensjes!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews