woensdag 12 augustus 2015

Beestjes




Een klein rondje gemaakt door de tuin met de camera. De grote vlinderstruik staat in bloei. En dit jaar is hij groter dan ooit tevoren omdat ik na de winter enkel de dorre en doden takken eruit heb gesnoeid. Nu steken zijn takken ver boven de schutting uit, vol met witte bloemen die zwaar in zijn takken hangen en heerlijk geurend bijen, hommels en vlinders aantrekken.





Het is dan ook heerlijk vertoeven in de buurt van deze struik, die vlak voor het afdak staat opgesteld. Met een lekker kopje koffie ben ik daar dan ook geregeld te vinden om te genieten, in de schaduw, van de vele keur aan insecten die er op deze vlinderlokker afgevlogen komen.




Naast de vlinderstruik die volop zijn bloemen toont, heeft de salvia inmiddels zijn bloeitijd erop zitten. Van dichtbij bekeken waren zelfs de zaadjes al zichtbaar, die zwart afsteken tegen het fletse paars van de uitgebloeide bloemen.








4 opmerkingen:

  1. Wat is de zomer toch een heerlijk seizoen!
    groetjes kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi deze foto's en ook heel sfeervol.
    Ik hou van vlinders en had in mijn vorige huis 2 vlinderstruiken staan. Een witte en een paarse. Nu heb ik die (nog) niet) maar die komen er volgens jaar weer wel hoor. Prachtig als er dan vlinders op komen zitten. Ook je insecten heb je heel mooi gefotografeerd. De macro's van de salvia vind ik ook heel erg mooi.

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, hier nu ook een witte en een paarse vlinderstruik in de tuin. Naast de vele vlinders die er op af komen en alleen al prachtig zijn om naar te kijken, verspreiden ze ook nog eens een heerlijke geur!

      Verwijderen
  3. Vlinders en vlinderstruiken blijven mooi!
    https://apenstaartjeweblog.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews