zaterdag 15 augustus 2015

T.O.T. rit




Om 13:00 zondagmiddag 2 augustus vertrokken bijna 700 oude tractoren door het Brabanste landschap om deel te nemen aan de T.O.T rit van Boekel die dit jaar alweer voor de twaalfde keer gehouden werd. Wij hadden ons voorgenomen om net als vorig jaar weer te gaan kijken, en besloten de stoet tegemoet te rijden.






We merkten onderweg al snel dat we op de route zaten. Overal zaten er groepjes mensen in de tuinen op bankjes met koffie en pils binnen handbereik te wachten op de lange stoet met tractoren die door de straat zou komen. Mensen met de fiets die alvast een plekje in de berm zochten.





Wij vonden ons plekje wat verderop, vlak voor de afslag naar Volkel, waar we de oude tractoren tegemoet reden, zodat we snel in de berm de auto moesten parkeren, de kinderen op het dak zette, ik de camera om mijn nek hing en me naar de kant van de weg begaf.





De eerste wagen kondigde de stoet aan, en al weldra kwamen de eerste oude voertuigen aan ons voorbij getrokken, enthousiast zwaaiend naar de kinderen die op het dak druk stonden te wuiven naar de mannen en vrouwen op de tractoren. Ja, er zaten ook genoeg vrouwen op, en die hadden er echt werk van gemaakt om de wagen zo mooi mogelijk aan te kleden met bloemenslingers, vlaggetjes en slingers.







Veel rijders hadden ook oog voor de camera, en zwaaiden, namen hun hoed af of staken hun duim op als ik de lens op hun richtte. Veel stralende en lachende gezichten ook! Kwam het door de lol die ze onderling hadden met het rijden van de rit, of lag het aan mijn korte jurkje dat hoog opbolde door de wind?


















Het leverden prachtige portretten op van de mens met zijn machine.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews