woensdag 16 maart 2016

Verzoekplaatje

Het schermpje van de telefoon lichtte rood op, en getingel klonk door de kamer.
Dirk stond op om hem van de standaard te halen.
'Hier Mieke, vast voor jou.' Hij gaf me de telefoon in mijn hand en ging weer aan de keukentafel zitten.
'Met Mieke.'
'Hallo met Sabine van de Omroep Kontakt vriendenclub. Namens deze club draaien wij elke week een plaatje voor de jarige vrienden van onze omroep, en wij zagen op de kalender dat je deze week jarig bent. Op 8 maart, alvast van harte gefeliciteerd! Dus je mag een plaatje uitkiezen.'
'Jarig? Maar ik ben enkele maanden geleden al jarig geweest.' reageerde ik verbaast.
'Eh.' het viel even stil aan de andere kant van de lijn. Er klonk wat geritsel van papier voor ze verder ging. 'Mag ik dan vragen wanneer je jarig bent?' 
'In oktober'. 
'Oh!' Opnieuw geritsel. 'Dan vraag ik me af wat voor blaadje ze me in hemelsnaam hebben gegeven. Bij de vorige jarige die ik aan de lijn had was het ook al mis, en die was ook jarig in oktober. Wanneer ben je dan jarig in oktober?' 
'De achtste.' antwoordde ik een beetje lachend. 
'Sorry, sorry. Heel vervelend, ik ga eerst eens even controleren wat dit voor papieren zijn voor ik verder ga bellen. Ik vraag me nu toch serieus af wat hier mis is gegaan. Sorry voor het ongemak, en een fijne dag verder!'
'Succes nog verder!' zie ik nog lachend, waarna ik gniffelend de telefoon ophing. Helaas geen plaatje voor mij deze week.

2 opmerkingen:

  1. ach .. dan hadden ze als 'troostprijs' je alsnog een plaatje kunnen geven, niet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Flauw dat je alsnog geen verzoekje mocht doen. Was een kleine moeite geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews